אמרו לפניו רבש”ע תנה לנו מראש ונעשנה אמר להן הקב”ה שוטים שבעולם מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת מי שלא טרח בערב שבת מהיכן יאכל בשבת אלא אף על פי כן מצוה קלה יש לי וסוכה שמה לכו ועשו אותה
עבודה זרה ג י
אמרו לפניו רבש”ע תנה לנו מראש ונעשנה אמר להן הקב”ה שוטים שבעולם מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת מי שלא טרח בערב שבת מהיכן יאכל בשבת אלא אף על פי כן מצוה קלה יש לי וסוכה שמה לכו ועשו אותה
עבודה זרה ג י
חוני
כמות קריאות ביאור 52
ובזה יש לפרש דברי הש”ס ע”ז (ג’), שלעתיד יאמרו אוה”ע תנה לנו מראש ונעשנה יאמר להם מצוה קלה יש לי וסוכה שמה והקב”ה מוציא חמה מנרתיקה והם מבעטין בסוכתן ויוצאין, כי זה עצמו הוא נסיון טוב, די באם היתה קולטתן היו מוצאין בה קורת רוח, והיו צריכין להצטער על שנעדר הקורת רוח, כאדם שנאבד ממנו כל הונו ורכושו, והביעוט מורה היפוך זה, והוא לעד שאין הסוכה קולטתן, מחמת שאינם ראויין לה, והם רחוקים מהש”י ותורתו: